כשאנו חושבים על למידה משמעותית אנחנו חושבים על התהליך החינוכי שמכוון
להעניק לתלמידים תחושת צמיחה, ערך ומסוגלות, הצלחה ומימוש אישי, חווית גילוי ומענה
לסקרנותם, ולפתחם כאנשים פעילים המשתלבים בחברה ותורמים לה.
על פי התיאוריה ההומניסטית של קארל רוג'רס "למידה משמעותית מתחוללת כשהתלמיד
רואה את חומר הלימוד כקשור לתכליותיו שלו. למידה משמעותית היא למידה שהיא חוויה.
למידה תוך כדי התנסות, מתוך בחירה ותוך יוזמה של הלומד. הלומד חש מעורבות אישית
בלמידה ושקוע כולו בתהליך הלמידה. גם אם הגירוי יבוא מבחוץ עדיין יחוש הלומד
תחושות של גילוי התמודדות והבנה שמקורן בפנימיותו" .
בעזרת אפליקציית Baiboard ניתן לקיים
תהליך למידה משמעותי. תפקיד המורה להנחות והתלמידים
הם החוקרים והמתנסים בעצמם , ניתן בקלות בעזרת אפליקציה
זו לבנות פעילויות מגוונות בתחומי דעת שונים מדעים ,מתמטיקה ,ספרות ועוד . האפליקציה מאפשרת למידה שיתופית, חווייתית אינטראקטיבית ומקדמת השתתפות , יש בה מגוון רחב
של עזרים ואודות המאפשרים כל אלה. יצרנו פעילות אשר שימשה
כסיכום לנושא סוגי משולשים בה התלמידים נדרשו ליצור סוגים שונים של משולשים על ידי
גפרורים בגדלים שונים בנוסף, כל אחד מהתלמידים יכול לצלם את העבודה שלו ולשבץ אותה
על הדף שלו , כך התלמידים בעצם חושבים יחד ולומדים זה מזה . בחרנו לשתף בסרטון מקורס
הוראה ולמידה ניידת בו אחת הסטודנטיות מציגה את הפעילות שהכינה בעזרת האפליקציה, צפייה
מהנה
כתיבה :לוזאן מקלדה וליאלי דרובי
במסגרת הקורס: הוראה ולמידה ניידת
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה