יום שלישי, 22 ביולי 2014

הערכה חילופית בעזרת אפליקציית Classdojo App

הערכה חילופית מתבצעת על ידי גורמים שונים במסגרת החינוכית: המורה, התלמיד, עמיתים ועוד. ציון מספרי או הערכה מילולית קצרה מתאימה לדרכי הערכה מסורתיות, על פי בירנבוים (1994) "הערכה חילופית היא בחינה ישירה של הדרך, שבה התלמיד מבצע מטלות משמעותיות הרלוונטיות לחייו. לא עוד בחינה מנותקת מתהליך ההוראה אלא בחינה המזינה את תהליכי ההוראה והלמידה, תפיסת מעמדו ואחריותו של התלמיד משתנה, הוא נהפך לשותף פעיל הן בקביעת הסטנדרטים של ההערכה והן בהערכת מידת התקדמותו. עליו לגלות מודעות לתהליך הלמידה שלו ולקיים דיאלוג שותף עם המורה בנושא ההערכה".

עם ההתקדמות הטכנולוגית ומיומנויות המאה ה21 פותחו אפליקציות רבותהתנה שבעזרתן אפשר להעריך את התלמידים בדרך מחזקת מעודדת ושונה. אחת האפליקציות שבעזרתה ניתן להעריך ולשפר התנהגות, הישגים ושיתוף פעולה בכיתה היא "classdojo", הנה לכם ציטוטים של מורים ומחנכים אשר משתמשים באפליקציה זו.  


אנו בתור מורות לעתיד ממליצות לכם להשתמש באפליקציה זו מכיוון שבעזרתה אפשר להעצים ולאתגר את התלמידים שלכם , על פי גיא לוי, "בית הספר של העתיד חייב להתאים את עצמו לצרכים ההולכים ומתפתחים של החיים במאה ה–21 ולהקנות לתלמידים ידע, מיומנויות וערכים שיהיו נחוצים לחיים בעולם טכנולוגי היוצר מציאות גלובלית חדשה תרבותית, חברתית, כלכלית ופוליטית". בחרנו לשתף בסרטון שבו מסבירים איך אפליקציה זו עבודת ומתי ניתן להשתמש בה, ההסבר הוא לתלמידים ולמורים. 

כתיבה :לוזאן מקלדה וליאלי דרובי, סטודנטיות שנה ג', האקדמית גורדון 
                                                                                                                  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה