מודעות פונמית היא הכרחית ברכישת שפה זרה
ובקריאה, כפי שמצוין במאמרו של בנטין ניתן
ללמוד כי ילדים כבר בכיתה א' מעדיפים לקרוא מילים יותר מצורות. ובמיוחד בלמידת
אנגלית כשפה זרה. אנחנו נתקלים בכיתות בילדים לקרוא אנגלית בגלל שלא למדו קריאה
בשיטה הפונולוגית וילדים שאינם מצליחים לכתוב נכון באנגלית בגלל שאין להם מספיק
מודעות פונמית.
מודעות
פונמית מאפשרת ללומדים לפענח את המילים שהם שומעים, לחלק את המילים להברות והגות (phones), ובהתאם
לכך לכתוב נכון את המילה בהסתמך על כללי האיות באנגלית. ניתן להגביר מודעות פונמית
בקרב התלמידים שלנו בעזרת קלט חושי כלומר כלי הוראתי המאפשר שימוש בחושים השונים
של הגוף כמו ראייה שמיעה וכו.


בסרטון הבא יש דוגמה לילדה קטנה
המציגה איך להשתמש באפליקציה
למידע
נוסף על האפליקציה תוכלו לקרוא כאן
כתיבה:
ביאן זועבי, פידא גומעה, ושרי דינטו און, סטודנטית שנה ג', האקדמית גורדון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה