יום רביעי, 23 ביולי 2014

חיזוק הקריאה והכתיבה בעזרת מודעות פונמית

מודעות פונמית היא הכרחית ברכישת שפה זרה ובקריאה, כפי שמצוין במאמרו של  בנטין ניתן ללמוד כי ילדים כבר בכיתה א' מעדיפים לקרוא מילים יותר מצורות. ובמיוחד בלמידת אנגלית כשפה זרה. אנחנו נתקלים בכיתות בילדים לקרוא אנגלית בגלל שלא למדו קריאה בשיטה הפונולוגית וילדים שאינם מצליחים לכתוב נכון באנגלית בגלל שאין להם מספיק מודעות פונמית.
מודעות פונמית מאפשרת ללומדים לפענח את המילים שהם שומעים, לחלק את המילים להברות והגות (phones), ובהתאם לכך לכתוב נכון את המילה בהסתמך על כללי האיות באנגלית. ניתן להגביר מודעות פונמית בקרב התלמידים שלנו בעזרת קלט חושי כלומר כלי הוראתי המאפשר שימוש בחושים השונים של הגוף כמו ראייה שמיעה וכו.
האפליקציה Word Domino  מאפשרת למשתמשים להרכיב מילים בעזרת משחק דומינו משוכלל. הלומד מפעיל את חוש הראיה והשמיעה במהלך משחק אפליקציה הזו. במשחק הזה על המשתמש לבחור בין ההברות המצוינות, ולהתאים בין שתי הברות כדי להרכיב מילה. תוך כדי משחק התלמיד מרחיב את אוצר המילים כיוון שבכל סיבוב הלומד יכול לבחור את תחום אוצר המילים שברצונו לשחק לדוגמת: חיות, אוכל וכו.
בכיתות שלנו האפליקציה מתאימה לגילאי 9 ומעלה לומדים אנגלית רק מגיל 9 כשיש לתלמיד אוצר מילים לא רע באנגלית. אומנם באתר ממליצים על האפליקציה לגיל 6 לדוברי אנגלית כשפת אם.

בסרטון הבא יש דוגמה לילדה קטנה המציגה איך להשתמש באפליקציה
למידע נוסף על האפליקציה תוכלו לקרוא כאן   


כתיבה: ביאן זועבי, פידא גומעה, ושרי דינטו און, סטודנטית שנה ג', האקדמית גורדון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה