יום שבת, 19 ביולי 2014

לכל אחד יש סיפור לספר - יצירת סיפור באמצעות Bookabi App

Bookabi הינה אפליקציה חינוכית ליצירת סיפורים אינטראקטיביים. בה התלמידים יכולים להכין ספרים ויכולים לשמור אותם, כדי שיוכלו לחזור ולספר אותם שוב ושוב. כמו כן הם יכולים לשתף את סיפוריהם עם הקהילה.

במקביל, המורים יכולים להשתמש באפליקציה זו גם בחינוך. למשל, הם יכולים להכין סיפור מקורי משלהם לפתיחת שיעור מסוים כמו שפה, או סיפור לסיכום יחידה שנלמדה.

בעזרת האפליקציה ניתן לייצר:
·         סיפורי רצף.
·         יצירת קומיקס לפתרון בעיות.
·         המחשת סיטואציות חברתיות.


להלן
הסבר על שלבי יצירת סיפור בעזרת האפליקציה. היופי באפליקציה זו הוא שאין צורך בכישורי ציור. כל מה שהתלמיד או המורה צריך כדי לספר סיפור כבר שם. כמו: רקעים דמיוניים, מדבקות וחפצים, אובייקטים שניתן למקם, ניתן לשנות לדמויות גודל ולסובב בעזרת האצבע וגם להקליט ולהאזין להקלטה בכל עמוד, יכולים להוסיף בועות דיבור, דפים חדשים, טקסט ואפילו לעצב את הכריכה. ניתן גם להשתמש בתמונות ששמורות בטאבלט כאלמנטים של הסיפור ובכך להפוך אותם לחלק מהסיפור.

לכל ילד יש סיפור לספר. אחד היתרונות של אפליקציה זו, הוא שהילד יכול לראות את עצמו עושה את הסיפור ברצף, וכך הוא גם ללמוד את הרצף הנכון לאירועים שמתרחשים במציאות. הוא שותף פעיל בצילום התמונות ובהכנת הסיפור. פעילות זו מגבירה אצלו את הביטחון העצמי ואת המסוגלות העצמית.




כתיבה: בותיינה כמאל והנא ווהב  במסגרת קורס הוראה ולמידה ניידת, סטודנטיות שנה ג',  מסלול מתמטיקה ומדעים, ה
אקדמית גורדון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה