יום ראשון, 13 ביולי 2014

למידה משמעותית תוך שימוש באפליקציית iMovie App

 למידה משמעותית היא למידה המעמידה את התלמיד במרכז, כאשר תפקידו של המורה לשמש כמנחה וכמורה דרך המעודד ומפתח את החשיבה, היצירתיות והמעורבות החברתית של התלמיד.
למידה משמעותית תתרחש כאשר התלמיד פעיל ועצמאי בעבודתו: שואל שאלות, מאתר ומעבד מידע ומפיק תוצר. כל אלה יכולים להתרחש בתקופתנו (במאה ה-21) גם באמצעות שימוש באפליקציות העומדות לפנינו.
אפליקציה בשם IMOVIE מבית אפל מאפשרת למידה יצירתית, חברתית ומשמעותית. על ידי  עריכה של סרטי וידאו, יצירת טריילר והעלאת התוצר הסופי אל הרשת. קיימות תוכנות ואפליקציות שונות לעריכת וידאו כגון: MovieMaker,   Magistoועוד. אך המיוחד באפליקציית IMOVIE היא קלות השימוש בה והניידות שלה. ניתן לערוך סרט תוך דקות (עם מעט ניסיון) על ידי הוספת אפקטים, וידאו תמונות, מוסיקה וסאונד.


למידה תוך הפקת תוצר, ובמקרה זה הפקת סרט או טריילר -  מאפשרת לתלמיד לבחור להתעמק בנושאים המעניינים אותו, ונותנת לו אפשרות לבטא את ידיעותיו וכישוריו ובכך לתרום הן לעצמו והן לקבוצה. למידה זו מאפשרת מענה בכיתה הטרוגנית כיוון שהיא מאפשרת התקדמות אישית בהתאם ליכולות התלמיד, ומשלבת תחומי מידע ומיומנויות שונים.
ניתן לשלב את השימוש באפליקצייתIMOVIE  בתחומי דעת שונים: תקשורת, מדעים, תנ"ך ועוד. במהלך השימוש באפליקצייה התלמידים עובדים בזוגות או בקבוצות כאשר לכל אחד יש תפקיד. כלומר, כל אחד תורם את חלקו לטובת התוצר הסופי המוצג בסיום העבודה המשותפת.

דוגמה: במסגרת שיעורי העשרה בתקשורת הפיקו התלמידים תשדיר פרסומת. התלמידים בחרו נושא שהוא עבורם משמעותי ורלוונטי  צילמו וערכו באמצעות מכשיר ה- IPAD ובכך הפיקו תשדיר בעל מסר חברתי שחשוב היה להם להעביר.
לצפייה בקליפ בקישור הבא

כתיבה: אלה קרוגלוס ורומית סיקורל במסגרת קורס הוראה ולמידה ניידת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה