יום רביעי, 23 ביולי 2014

יצירת סרטים ללמידה והוראה

למידה משמעותית היא למידה המזמנת חוויית למידה רגשית, חברתית וקוגניטיבית שמעודדת חשיבה ביקורתית ויצירתית. בלמידה המשמעותית התלמיד נמצא במרכז, הוא פעיל ,מעורב ובעל מודעות עצמית לתהליך הלמידה שלו , בכך שהוא מסוגל לאתר בכוחות עצמו את המידע ואת הכלים לסיפוק הסקרנות והעניין שמובילים בסופו של דבר לפיתוח הבנה מעמיקה שמבנה ויוצרת ידע חדש.

מערכת החינוך פיתחה גישות ושיטות רבות אשר תומכות ותורמות ללמידה  המשמעותית בבתי הספר, אחת הדרכים החדשניות ביותר היא השימוש בטכנולוגיה ניידת ושילוב אפליקציות רבות .
אפליקציית iMovie  היא אחת האפליקציות המדהימות שעשויה להעשיר ולקדם את תהליך הלמידה אצל התלמידים , באמצעות אפליקציה זו ניתן לערוך סרטי וידאו וטריילר בסגנונות שונים במגוון אפקטים , תבניות וערכות  מעוצבות שונות, ניתנת  האפשרות להוסיף גם אפקטים מוסיקליים מוכנים ואפילו ליצור ולהקליט קטעי סאונדים לפי בחירתו של התלמיד. המגוון העצום של האפשרויות שעומדות בפני התלמיד באפליקציה הזו עשוי לאתגר תלמידים רבים , לעורר את סקרנותם לפתח את החשיבה היצירתית שלהם ואף להניע אותם להעמיק בנושאים רבים, ובכך להבנות ידע באופן משמעותי.

את האפליקציה אפשר לשלב בתחומים ונושאים שונים כגון : מדעים, תקשורת, ספרות, היסטוריה ובכל מיני.... את סרטי וידאו ניתן לערוך בזוגות או בקבוצות, ובמקביל לשתף את הכיתה בתוצר הסופי ולקבל משוב על כך. השימוש באפליקציה נוח, אינו דורש הכשרה או ניסיון קודם,  דרך סרטון זה אפשר לצפות באחד הסרטים שנעשו.

כתיבה :עביר אבדאח וחנין אבדאח, סטודנטיות שנה ג', האקדמית גורדון
                                               
                               

                       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה