יום שלישי, 15 ביולי 2014

המידע הולך אתך לכל מקום ... Dropbox App

קורה לכולנו שאנחנו רחוקים מהבית ושכחנו את הדיסק נשלף (Disk on key) וחייבים קובץ מסויים...
כמה פעמים רצית שתהיה לך גישה מלאה מכל מקום בעולם למידע שלך למסמכים שלך ולתמונות שלך? זאת מבלי לדאוג שיהיה לך אמצעי אחסון שתדאג תמיד שיהיה איתך ולא לשכוח אותו או לאבד אותו או התקלקל לך פתאום.
הדרך המסורתית לפתור זאת היא שכל פעם שאני מסיים לעבוד ליד מחשב אחד, אני אעביר את הקבצים באמצעות USB או אי-מייל לעצמך או מחשב אחר. החיסרון בדרך זו שזה לוקח זמן, התעסקות, וקל לשכוח או לשגות בתהליך (קבצים ישנים ימחקו חדשים, או ששוכחים את הדיסק און קי בבית, וכן הלאה).

אני שמחה להציג בפניכם אפליקציה שהיא גם וובית שתפתור זאת לחלוטין- א DropBox.
DropBox, היא אפליקציה שתאפשר לך גישה למסמכים, סרטים, שירים, או כל מידע שלך או של אחרים ששיתפו אותך בו, ואשר אתה זקוק לו באופן מידיכלומר, יש לך גישה מלאה מכל מקום בעולם למידע שלך. הגישה היא לא רק לצפייה אלא גם לעריכת מסמכים, כתיבת מסמכים ועריכתם בסנכרון מלא בין כל המחשבים בהם אתה משתמש (המחשב הביתי, האייפון, האייפד) ובנוסף כמובן אפשרות לחלוק אותם עם אחרים. ברגע שהותקנה האפליקציה על אחד מהמכשירים שלך (אייפד או מחשב) והוגדר חשבון DropBox, כל דבר שתכניס לתוך תיקיית הDropBox במחשב האישי יופיע לך באייפון ו/או באייפד וכמובן להפך, וכל שינוי שתערוך בתיקיית הDropBox יופיע לך בשאר המחשבים גם כן
בנוסף לכל זה אתה יכול לבחור לשתף תיקיה/תיקיות שנמצאים ב  DropBox שלך עם אחרים.
ישנם מלא רעיונות ושימושים רבים באפליקציה זו בהוראה. המורה יכול להשתמש באפליקציה במהלך השיעורים לבנות תיקיה שישתף אותה עם התלמידים או קבוצות תלמידים. המורה יעלה קבצים לתיקייה המשותפת ובכך כל התלמידים המשותפים בתיקייה זו יכולים לגשת לקבצים שהמורה העלה לתיקייה. הם יכולים לפתוח את הקבצים בתיקייה המשותפת ובכך יש להם האפשרות לקרוא/לכתוב בקצים המשותפים וליצור בכך למידה משותפת מבלי צורך לשלוח לכול תלמיד ותלמיד דרך האימייל שלהם. 
טכנולוגיה זו יכולה גם לייעל את עבודת המורים, לאפשר להם לארגן את תכניות העבודה, לנהל את הבקרה וההערכה על תלמידיהם, לכתוב תכניות עבודה, להכין שיעורים מקוונים בצורה דיגיטלית, יעילה ונגישה. לעודד עבודה שיתופית בין המורים בכך שישתמשו במחשבים כדי לשתף פעולה בהכנת השיעורים, בארגון מיפויים ובכתיבת תכניות לימודים.

באמצעות אפליקציית ה DropBox יכול המורה:

·         לעודד מאוד עבודה בקבוצות
·         העלאת חומרים ותוצרים ולהיות שותף מלא לעשייה תוך מתן הערות ותיקונים לפני הצגתם בכיתה.
·         העלאת תמונות וקבצי וידאו של התלמידים ובכך יוכלו יחד לבנות למשל וידאו קליפים לתחרות.

·         עבודה שיתופית על פרויקטים שונים במקצועות לימוד שונים בקלי קלות.

כתיבה:  נור עדואן ומירי הנו במסגרת קורס הוראה ולמידה ניידת, סטודנטיות שנה ג' בחוג למתמטיקה ומדעים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה