יום שבת, 19 ביולי 2014

Learni App - ללמוד אחרת!!

המכשיר העיקרי שאתו לומדים התלמידים בבתי הספר זה עדיין ספר הלימוד שהוא בעל שכבה אחת כבדה, לא אינטראקטיבית, ולא דומה לכל הטכנולוגיות של המאה ה- 21 שאליהן התלמידים רגלים בבית. 
לשם כך, חברות שונות היום מנסות לפתח פלטפורמת לימוד שתהיה מלאת עניין, מאתגרת ללומדים ושתאפשר שיתוף חברתי בטכנולוגיות המאה ה- 21.
אחת האפליקציות הישראליות שפותחו נקראת Learni שהינה אפליקציה המיועדת לבתי ספר בהם משתמשים בספרים דיגיטליים ויחידות לימוד שנוצרו על ידי המורים ומשותפות לקהילה באמצעות טאבלטים. האפליקציה מאפשרת קנייה והפצה של ספרי לימוד דיגיטליים המאושרים על ידי משרד החינוך באמצעות החנות הווירטואלית.

Learni מזמנת למידה חווייתית, משמעותית ושיתופית במידה רבה בין הלומדים. באמצעותה התלמיד הופך ללומד אינטראקטיבי ובפעיל באופן משמעותי בכיתה.


ב
סרטון ההדרכה לשימוש נכון באפליקציית Learni שפורסם באתר חברת Learni מוסבר על היתרונות שאפליקציה זו מעניקה לתלמידים. היא נותנת להם את אפשרות לסמן קטע מטקסט ולבצע עליו 7 הפעולות הנ"ל:
1.     להעתיק את הקטע המסומן.
2.     לתרגם אותו לשפה הנבחרת.
3.     לבצע חיפוש באינטרנט.
4.     לחפש את הקטע או המילה המסומנת בגוף הטקסט ולמצוא עוד מקומות נוספים שבהם הם נמצאים.  
5.     לבצע הקראה בהתאם לשפה הייעודית הכתובה ובמבטא הנכון. פעולה זו עוזרת מאוד לתלמידים ליקויי קריאה ודיסלקטיים מהחינוך המיוחד.
6.     האפליקציה מאפשרת שיתוף תובנות על ידי התלמידים: כל תלמיד יכול להוסיף שכבת מידע \ ידע לספר שלו. כמו כן הוא יכול לחלוק זאת עם המורה ושאר תלמידי הכיתה. הוא יכול לשתף תמונה \ קישור \ לרשום קטע טקסט.
7.     ביכולתו לסמן או למרקר את הקטע שנבחר במספר צבעים.
בעזרת אפליקציית Learni המורים יכולים לנהל את השיעור לגמרי אחרת. להלן היתרונות שמעניקה האפליקציה למורים:
·         ביכולתם של המורים ליצור יחידות לימוד אינטראקטיביות ולשתף אותם לקהילה. כך שהתלמידים יוכלו ליהנות מפעילויות מקוריות שמוריהם ייצרו. בסרטון ההדרכה שפורסם באתר Learni מוסבר איך ניתן ליצור יחידות לימוד לכל תוכן רצוי, אשר מכילות: סרטונים, נוסחאות, גרפים, תמונות ועוד. בנוסף, ניתן לאשר שיתוף התוכן עם הקהילה, כך שגם מורים אחרים יוכלו להשתמש בו,  כמו כן, ניתן גם לגשת ליחידות לימוד שמורים אחרים עשו, להתאים, לערוך ולשנות אותם בהתאם לצורך הכיתה.
·         באמצעות האפליקציה ניתן גם להכין דפי תרגילים ולפתוח או לסכם את השיעור.
·         המורים יכולים לשאול שאלות פתוחות או סגורות. כמו כן, לראות את תשובותיהם של התלמידים במרוכז.
·         באמצעות האפליקציה ניתן גם להעלות קבצי PPT, DOC, PDF בגודל של עד 10MB, והם יומרו לספר דיגיטלי.
·         ביכולתם לשלוט על התנהלות השיעור. בבלוג של Learni פורסם שבעת שהתלמידים משתפים תובנות, המורה מצדו יכול לבדוק את תובנותיהם ולהחליט אילו ראויות ומתאימות לשיתוף ואילו לא. ובמידה והוא יימצא תובנות שאינן ראויות לשיתוף, הוא יכול למחוק אותן ואף לחסום תלמידים מסוימים מלשתף את שאר הכיתה. כמו כן באפשרותם של המורים לראות את הסטטוס של כל תלמיד ולבחון את מידת השיתופיות שלו בכיתה. ובנוסף, ניתן גם ל"מגנט" את הכיתה לעמוד שבוחר המורה.
כל הפעולות האלה מעניקות למורה שליטה על ההתנהלות בכיתה. דבר אשר מגביר אצלו את הביטחון העצמי מצד אחד. ומקיים למידה משמעותית יותר בקרב התלמידים מצד שני.

מורים שבבית ספרם אין שימוש בטאבלטים , הם יכולים להשתמש במערכת כעורך תוכן ליצירת קבצי PDF. כל מורה יכול להירשם לאתר Learni חינם, גם אם בית ספרו לא פועל בסביבה זו, וליצור בקלות באמצעות עורך התוכן קובץ PDF הכולל טקסטים, קישורים, סרטונים, צילומי מסך של אתרי אינטרנט, איורים, נוסחאות ועוד.  לאחר יצירת קובץ PDF ניתן לשלוח אותו לתלמידים.

כתיבה: בותיינה כמאל והנא ווהב  במסגרת קורס הוראה ולמידה ניידת, סטודנטיות שנה ג', מסלול מתמטיקה ומדעים, האקדמית גורדון 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה