יום חמישי, 31 ביולי 2014

מחפשים את המטמון עם אפליקציית Treasure Hit


אחת האמירות הרווחות בשנתיים האחרונות במשרד החינוך היא קידום למידה משמעותית. למידה משמעותית  היא למידה המבוססת על הבנה ויכולת יישום הנלמד בפתרון בעיות ובבעיות חשיבה שונות. זו למידה פעילה, בה התלמיד בונה את הידע תוך הכוונה וניסיון פעיל בשטח.
התהליך של למידה משמעותית מעניק לתלמידים תחושת צמיחה וערך מסוגלות, הצלחה ומימוש אישי, ולפתחם כאנשים פעילים המשתלבים בחברה ותורמים לה.
אחת האפליקציות שניתן בעזרתן לחוות למידה משמעותית היא treasure hit  האפליקציה מאפשרת חיבור  לחיים המודרניים בכך שהתלמידים נחשפים לשימוש בטכנולוגיה מתקדמת.
בהתאם לאפליקציה וללמידה המשמעותית ישנה השתלבות לחיים המודרניים, ויכולת לשיתוף פעיל בקבוצה, יכולת תקשורת טובה ויכולת הצגה אפקטיבית. כמו כן ישנם אתגרים רבים למתמודדים ומכיוון שהמתמודדים מבצעים את המשימות יחדיו ישנה למידה משמעותית .
במהלך המשחק ישנו צורך לזהות תחנות בעזרת רמזים שיוצגו למתמודדים ואליהם להגיע פיזית ליעד. בכל תחנה תוצגנה משימות שהשלמתן היא תנאי לקבלת רמזים לתחנה הבאה. המשחק דומה מאוד לחפש את המטמון עם רמזים של תמונות אשר מקלים על המתמודדים בשטח. כשאר המתמודדים מגיעים ליעד ישנו בדיקה של ה Gps  האם הקבוצה הגיעה ליעד. בכל תחנה תוצגנה שאלות שונות אשר קשורות לאזור בו המתמודדים נמצאים.לדוגמא : אם המתמודדים נמצאים בהרצליה אז השאלות תהיינה על העיר הרצליה. כמו כן,עבודת צוות הינה חלק משמעותי במשימה ,ללא עבודת צוות ישנו קושי להגיע להישגים.  התלמידים נחשפים לשאלות אשר מותאמים לישוב\ אזור\עיר, אשר הם בוחרים ועל האזור הנבחר הם נשאלים.
הפעילות יכולה להתאים לתלמידים בשעות הפנייה כחוויה לימודית וגם כן כלמידה משותפת בשיעורי מולדת כהכנה למבחן או כעבודה.

כתיבה: שני חייט, סטודנטית שנה ג', האקדמית גורדון












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה