יום חמישי, 5 ביוני 2014

למידה שיתופית תוך שימוש באפליקציית Baiboard


בעקבות התפתחות הטכנולוגיה ושפע המידע הנמצא ברשת השתנה תפקידו של המורה במאה ה -21  כמקור הידע המרכזי עבור הלומד. תפקיד המורה הינו לפתח פעילויות למידה חדשניות ולהנחות את תלמידיו במהלך ביצועם.

במסגרת ההוראה המורה משתמש  בטכנולוגיה לצורך העשרת תהליך ההוראה, בין היתר על ידי יישום גישה של למידה שיתופית.
למידה שיתופית  הינה למידה בחברותא, זוהי למידה המדגישה היבטים של שיתופיות בין התלמידים במהלך הפעילות הלימודית. ויגוצקי (פסיכולוג התפתחותי) טען שהעבודה השיתופית מגבירה את היכולות הקוגניטיביות ומאפשרת לילדים לרכוש מיומנויות שלא היו רוכשים לבדם. קיימות מספר אפליקציות אשר שימוש בהם מאפשר יצירת סביבה לימודית בעלת אלמנטים של למידה שיתופית, כגון: Google docs, Google drawing, sec90 ועוד.

בסקירה זו בחרנו להתמקד באפליקציה חינמית BaiBoard.
האפליקציה מאפשרת יצירת לוח מרובה עמודים כך שמספר אנשים יכולים לעבוד במקביל על מספר גיליונות באותו קובץ. בגיליונות ניתן לכתוב, לצייר, להוסיף תמונות ומדיה נוספת, לצורך הפקת תוצרים משותפים.
אפליקציה זו מאפשרת קיום רמת שיתופיות גבוהה בקרב הלומדים: יצירה עצמית ואיחודה בתוצר משותף, עזרה הדדית בין הלומדים, הבנייה שיתופית והצגה ופרסום התוצרים בפני מליאת הכיתה ובאופן מקוון. תוכלו לראות כיצד פועלת האפליקציה בקישור הבא, שפורסם על ידי החברה בדצמבר 2012.
השימוש באפליקציה זו בהוראה הוא רב ומגוון, ניתן להעלות משימות מתחומי דעת שונים: מדעים, תקשורת, מתמטיקה ועוד. האפליקציה יכולה לשמש כמעין מחברת משותפת לנו ולתלמידים בה כולנו יכולים לבצע ולהגיב על משימות שונות.

דוגמה למשימה בה התבקשו הילדים ליצור ארוחה מגוונת ובריאה:


 
 
 

כתיבה: אלה קרוגלוס ורומית סיקורל במסגרת קורס הוראה ולמידה ניידת



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה