יום שבת, 7 ביוני 2014

הגברת מוטיבציה לכתיבה בעזרת שימוש באפליקציות

לא פעם נכחנו לראות בכיתה, כי התלמידים לא מעוניינים לכתוב או להעתיק מהלוח. הם בוחרים בדרך פשוטה יותר ונעזרים בטכנולוגיה- פשוט שולפים את הסמארטפון ומצלמים את הכתוב מהלוח.... ייתכן שהעתקה היא חסרת משמעות אבל התנסות בכתיבה הינה חשובה ביותר. כסטודנטיות להוראת האנגלית, אנו רואות בתהליך הכתיבה חשיבות רבה . לדעת שפה משמעה גם לדעת לכתוב אותה ולא רק להבין אותה או לדבר בשפה זו.  
אנחנו רוצות להציג אפליקציות המשמשות לכתיבה. בדרך זו כישורי הכתיבה לא יוזנחו ואנו מאמינות כי תגבר המוטיבציה לכתיבה.
מדוע אנו שמות דגש על כתיבה באמצעות טכנולוגיה? כתיבה הינה מיומנות חשובה שיש להדריכה משום שהיא מורכבת מתהליך עבודה החל מהיכולת לכתוב אות בודדת ועד כדי כתיבת חיבור שלם, כפי שאנתוני סו מדגיש שהכתיבה מורכבת מארבעה שלבים (תכנון, כתיבת טיוטא, תיקון ועריכה).
בעידן הטכנולוגי שבו אנו חיים, אנו כותבם לצרכים שונים:  הקלדה במחשב לצורך צ'ט, שליחת מייל, חיפוש באינטרנט והגשת מסמכים, וכן הקלדה בסמארטפון לצורך שליחת הודעה (שימוש נפוץ המשפיע על בני הנוער), שימוש באפליקציה ויצירת תזכורות. לכן, אין אנו יכולות להתעלם מזה ובכך נוצר הצורך להשתמש בכתיבה באמצעים טכנולוגיים כדי לעודד כתיבה מסורתית.

הנה כמה דוגמאות לאפליקציות ואתרים בנושא כתיבה:

* אפליקציה בנושא כתיבת סיפורים קצרים באנגלית

האפליקציה עוסקת בהבעה בכתב באנגלית. הלומד מקבל או בוחר נושא וגם בוחר את רמת הקושי של המילים שעליו להשתמש. בסופו של דבר עליו לחבר סיפור או שיר קצר בעל המילים שנבחרו בנושא המסוים.


    *  אתר אינטרנט המראה כיצד ניתן לשלב כתיבה וטכנולוגיה בכיתות בלימוד-
Writing & Technology in the Classroom

באתר זה ניתן לראות כיצד כתיבה וטכנולוגיה ניתנות ליישום בכיתות הלימוד על ידי מגוון שימושים באתרים (לדוגמה,
Google Docs המאפשר כתיבה שיתופית) מערכי שיעור ורעיונות. 

    
  כתיבה: מעיין שם טוב ואורטל פראנק במסגרת קורס הוראה ולמידה ניידת, סטודנטיות שנה ג' החוג לאנגלית

תגובה 1:

  1. כמה חשוב להעלות את רמת המוטיבציה לדור הצעיר שחווה קשיים רבים
    רגשיים ותודעתיים כאחד.
    השימוש באפליקציות האלה נראה כמו שובר שיווין בכל
    התחום ואין ספק שזאת קפיצה מדהימה!

    השבמחק