יום שבת, 30 באוגוסט 2014

אפליקציות מעודדות יצירתיות

אנחנו חיים בעידן טכנולוגי דינמי שמשתנה בקצב מהיר, עידן של חדשנות ומידע עצום שצריכים לדעת איך להתמודד איתו, תפקידנו כמורים במהפכה הטכנולוגית הזו  אינו  רק לספק לתלמידים שלנו מידע הרי הוא נגיש לכל אחד ואחד במנועי חיפוש למיניהם, אלא להנחות אותם ולהקנות להם כלים המתאימים להתמודד עם כמויות המידע  תוך פיתוח כושר החשיבה היצירתית והביקורתיות.

טיפוח חשיבה יצירתית הינו הכרחי וחשוב מאוד בתהליך הלמידה ומהווה אבן בסיס במיומנויות המאה 21   צריך לתת לתלמידם הזדמנות לחשוב מחוץ לקופסה  לעודד אותם ולתמוך בהם, ובשום אופן לא לדכא חשיבה יצירתית, כך אנחנו מעמידים בפניהם כלים שיעזרו להם להתמודד עם העולם מסביבם, מעצמים את האישיות שלם ,ומכינים אותם לעתיד.

בתור מורות שמאמינות שטיפוח חשיבה יצירתיות בקרב תלמידים תוביל אותם להיות פתוחים לעולם עם ראייה רחבה ומסוגלות להציע פתרונות לבעיות שונות, ובעלי מוטיבציה ליצור ולהפגין מקוריות... וכיוון שחקרנו הרבה אפליקציות בחינוך אנחנו בטוחות שהרבה אפליקציות מעודדות יצירתיות ונותנת הזדמנות לתלמידים לתכנן ליצור דברים ורעיונות חדשים ולהוציא אותם אל הפועל,  לכן אנחנו ממליצות לשלבם  בשיעורים, חלק מהאפליקציות אף נותן אפשרות להעלות התוצר הסופי ולשתף אותו עם אחרים וזה ונותן לתלמיד להרגיש שהוא בעל ערך ברמה אישית וחברתית .

בואו תכירו  אפליקציות שמאפשרות יצירתיות :

Toon tastic : האפליקציה  מיועדת ליצירת סיפורים  בשילוב תנועה וקול, המאפשרת לילדים לצייר להנפיש את הקריקטורות,  מאפשרת לילדים ליצור סרטונים, לחבר סצנות לבנות דיאלוג בין הדמויות ולשתף את התוצר הסופי עם חברים ולהפיץ אותו לרחבי העולם. האפליקציה מתאימה לגילאים צעירים, שימוש בה מפתח הדמיון




אפליקציה המאפשרת ליצור ולשתף משחקים חינוכיים ברמות שונות. האפליקציה מכילה תבניות מוכנות של משחקים שלתוכן  ניתן ליצוק תכנים שונים בהתאם לרמת התלמיד. אתם   יכולים לתת לתלמידים בכל תחום לפתח משחק שיקדם חשיבה יצירתית שיעלה את המוטיבציה שלהם . שילוב של משחק בלמידה תורם למוטיבציה להנאה ולעניין של הלומדים כמו גם של המלמדים (טל, 1993).  אתר האפליקציה 

אפליקציה זו ניתן ליצור קולאז' של סרטונים, לערוך אותם ולעצב לפי בחירה של המשתמש. אפשר למשל לתת לתלמידים כפעילות היכרות בתחילת השנה שכל תלמיד יספר על עצמו , תחביבים שלו ,טיולים, התעסקות בשעות פנאי, כישורים שלו על ידי שימוש באפליקציה זו ,ולהעלות את זה בפורום כיתתי.





מגישות : חנין חוגיראת וטלי יושבייב, סטודנטיות שנה ג', האקדמית גורדון

2 תגובות: