יום שבת, 30 באוגוסט 2014

חשבון לגיל הרך - ללמוד בכיף דרך אפליקציות


הרבה פעמים מתמודדים  מורים למתמטיקה  והורים בבעיה שתלמידים אינם מתרגלים את  החומר הנלמד בכיתה. לעיתים זה  משעמום לעיתים מחוסר רצון או חוסר עניין.  כתוצאה מכך התלמידים  אינם מפנימים את החומר הנלמד וצוברים פערים לימודיים ביחס לחבריהם בכיתה.

אי לכך, אם לא נמצא את הדרך המתאימה  לקדם את התלמיד,  לעורר בו עניין ומוטיבציה,  יכול להיווצר מצב  בו התלמיד ירגיש תסכול , חוסר מסוגלות עצמית  ודימוי עצמי נמוך עקב קשיים בחשבון.

לרוב , התלמידים אינם נהנים לתרגל חומר בכיתה או להכין שעורי בית בדרך המקובלת של שימוש בספר או מחברת. לכן, האפליקציה "עשר אצבעות-כיתה ג' " יכולה לאפשר לתלמידים  ללמוד את החומר בכיף בדרך של חקר,  משחק ואינטראקציה.

"עשר אצבעות -כיתה ג' " הינה אפליקציה  שפותחה עי" צוות פדגוגי של פרופסורים ומורים למתמטיקה. האפליקציה מציעה גישה ללימוד יסודות החשבון, המפתחת אינטואיציה מתמטית  ומיומנויות באמצעות חקר , משחק ואינטראקציה .

אפליקציה זו יכולה להוות כלי ללימוד והדגמה במסגרת הכיתה , לתרגול בכיתה או בבית , מותאמת לתוכנית הלימודים של משרד החינוך.

באפליקציה ישנם מגוון נושאים וחומרים כגון:

26 פעילויות ו-11 דפי עבודה המקיפים את החומר הנלמד בכיתה ג'.

הנושאים הנלמדים הם : פעולות החשבון , שברים, ישר המספרים , המספרים הטבעיים, מדידות, גיאומטריה ,חקר נתונים ועוד.

בנוסף, באפליקציה ניתן למצוא  מגוון רחב של המחשות ודוגמאות מציאותיות שיכולות לאפשר לילד להבין את יסודות המתמטיקה, דרך התנסות ממשית אמתית, קונקרטית.

כמו כן , באפליקציה  ניתן למצוא רמות קושי שיכולות שונות המתאימות לרמות השונות של התלמידים , כאשר רמות הקושי מסודרות לפי סדר היררכי עולה בכל פעילות .

עוד אפליקציה : ממלכת החשבון – שמכילה משחקים ופעילויות בחשבון להכרת המספרים עד 10 לגן ולכיתה א. האפליקציה עשירה במגוון משחקים אשר מפתחים מיומנויות שונות כמו התאמת מספרים לכמויות שונות של פריטים, מיון וארגון פרטים בטבלאות  ,מה שייחודי באפליקציה זו שהיא מעוצבת מבחינה גרפית באופן שמושך את תשומת לבם של הילדים ומעודד אותם להתקדם בקצב האישי שלהם תוך קבלת משובים אישיים .

לסיכום, האפליקציות "עשר אצבעות לכיתה ג' " ו"ממלכת החשבון"   מאפשרות לתלמידים ליהנות מהלימוד ולתרגל את החומר הנמצא בתוכנית הלימודים בדרך מעניינת , משחקית ומהנה.

מגישות : חנין חוגיראת וטלי יושבייב, סטודנטיות שנה ג', האקדמית גורדון


תגובה 1: