יום שישי, 1 באוגוסט 2014

תכירו את הדבורה שעוזרת ללמוד אנגלית

 
השפה האנגלית הינה שפה ששונה במהותה מהשפה העברית. עבור חלק מהאותיות יש יותר מצליל אחד וגם צירופים שונים של אותיות מייצר צליל שונה לחלוטין מכל אות בנפרד, ועל כן תרגול השפה ברמה של אותיות, מילים ומשפטים הינו הכרחי וקריטי בשלבים הראשונים של רכישת השפה, על אחת כמה וכמה תרגול קריאה ברמה של סיפור על מנת לאפשר לתלמידינו רכישה מלאה ומדויקת .יתרה מכך ,כללי הדקדוק באנגלית שונים בתכליתם מהשפה העברית, להלן כמה דוגמאות:

§         בעברית יש שמות גוף גם זכר ונקבה וגם יחיד וגם רבים לעומת זאת באנגלית השם גוף you מתייחס גם לזכר ולנקבה וגם ליחיד וגם רבים.
§         באנגלית יש את הזמן של present simple שבעברית אין לו מקביל. 
§         באנגלית יש את הפועל עזר be שאין לו מקביל בעברית.
הדוגמאות לעיל הן העיקר דוגמאות שתלמידי בתי הספר היסודי ייתקלו בהן, רשימת ההבדלים בין השפות הינה ארוכה ואני הזכרתי את המהותיים שביניהם הרלוונטיים לרמה של בית ספר יסודי. ולכן, על מנת לתרגל את השפה בצורה מלאה וגם שממחישה שימוש יומי ומאפשרת ביצוע טעויות ובגירה עצמית.
בחרנו את האפליקציה: Articulation Station-little bee speech  
בלינק ניתן למצוא:
1.     חוות דעת אודות האפליקציה.
2.     הסבר מקיף בגין האפליקציה, השימוש בה ומגוון הפעילויות השונות שיש בה.
3.     את מגוון האפליקציות מהסדרה של LITTLE BEE SPEECH/
4.     מגוון של שאלות ותשובות שנותנות מענה והסבר על האפליקציה במקרה של תקלה או חוסר הבנה של אחת הפונקציות באפליקציה.
להלן סרטוני הסבר.
האפליקציה מאפשרת תרגול השפה ברמה של מילה משפט וגם סיפור, מה שמאפשר יישום כללי השפה בהדרגתיות, בהתאם לשכבה ולאמה של כל תלמיד , בו בזמן יש אופציה לבדק עצמי וגם לימוד מהנה וסביבה נעימה. האפליקציה צבעונית בצורה שמעוררת חשק ללמוד. 
האפליקציה מאפשרת למידה אינדיבידואלית וגם למידה בקבוצות עד 6 תלמידים בעל קבוצה.  הסיפורים עשירים בתמונות, ומחולקים בהתאם לרמות. בנוסף יש אפשרות להקלטה של הסיפורים. 

כתיבה: פידא ג. אבו פריח, ביאן זועבי, שרי דינטו און





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה