יום חמישי, 3 באפריל 2014

חושבים באנגלית מחוץ לקופסא

אחד הדברים שאנו כמחנכים מעוניינים לקדם הוא חשיבה יצירתית. חשיבה מסוג זה הינה חשיבה אחרת ומקורית, והינה באה לידי ביטוי על-ידי חופש ביטוי, חדשנות, המצאות וכן דרך "חשיבה מחוץ לקופסא". מושג זה מתאר קו מחשבה מגוון, אקטיבי, פורץ גבולות ומעודד למידה משמעותית מכיוון שהלמידה מתרכזת בתלמיד ובפועלו. דבר זה הינו המפתח להצלחת תלמידנו.
"חשיבה מחוץ לקופסא" בעידן הטכנולוגי של ימינו, כוללת שילוב אייפדים בכיתות הלימוד. במסגרת פעילות זו התבקשנו לצלם תמונות באמצעות האייפדים באופן יצירתי, ייחודי ובעל מחשבה. פעילות זו אפשרה לנו לבטא את יכולתנו היצירתית ולחשוב בצורה אחרת. לכן, קל וחומר, יש לעודד זאת בכיתות הלימוד ולאפשר לתלמידנו ליצור ולחשוב במשלבים קוגניטיביים גבוהים ככל האפשר.
רכישת אנגלית כשפה שנייה בישראל הינה משימה מאתגרת לתלמידינו היות וזו שפה שנייה עבור רוב התלמידים. יש לשלב בשיעורי האנגלית למידה חווייתית ככל הניתן שתכלול שימוש במרב החושים. זאת בכדי לאפשר יצירת זיכרון משמעותית יותר. כשאנו משלבים כמה חושים כגון: ראיה, קינסתטיות (שימוש בתנועה) ומישוש, אנו מאפשרים לתלמידינו רכישה משמעותית של השפה כך שתיחרט בזיכרונם.

בשיעורי האנגלית, בעיקר בכיתות הנמוכות (כיתות ג' וד'), תלמידינו מכירים לראשונה את אותיות ה-ABC. חשבנו על רעיון יצירתי המעודד "חשיבה מחוץ לקופסא" כך שיתאים ללמידת אותיות ה- ABC.  התלמידים ייצרו את צורות אותיות הABC באופן יצירתי כאוות נפשם ויצלמו זאת בעזרת האייפדים. הצילום כרוך בחשיבה מחוץ לקופסא ומקוריות. לאחר סיום הפעילות נציג את האותיות לכלל הכיתה ונבקש מהם לשער מה האות המוצגת. פעילות המשך תהיה הרכבת מילים מהתמונות, למשל המילה המופיעה בצילום-.MAT  כך ניצור למידה חווייתית שתאפשר לתלמידינו ללמוד את צורות האותיות בקלות בשילוב הדמיון והיצירתיות.




 M                                          A                                              T                                


כתיבה: מעיין שם טוב ואורטל פראנק' במסגרת קורס הוראה ולמידה ניידת, סטודנטיות שנה ג' החוג לאנגלית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה