יום רביעי, 6 באוגוסט 2014

ScreenChomp App האפליקציה שמבהירה את ה"לא מובן"


אנו מאמינות כי ההצלחה של התלמידים שלנו - היא ההצלחה שלנו כמורות, ועל כן בפוסט זה נדון באפליקציה שעוזרת לתלמידים (ולא רק להם...) להבין את ה"לא מובן".

לא פעם נתקלים התלמידים, הסטודנטים וגם המורים בתכנים לא פשוטים להבנה; במתמטיקה, באנגלית, במדעים - ובעצם בכל דבר ודבר שאותו אנו לומדים בחיים. כאשר הלומד נתקל בקשיים בהבנת החומר הוא חש תסכול ולא תמיד יש בקרבתו אדם שיכול לעזור לו. על בעיה זו יכולה לענות האפליקציה ScreenChomp, אשר מאפשרת למורה או לתלמיד לשתף ברשת הסברים לתכנים השונים.
איך זה עובד?

האפליקציה מאפשרת ליצור סרטון המורכב מציור והקלטת סאונד המתבצעים באופן סימולטני על ידי המשתמש. למעשה, מדובר בלוח לבן עליו ניתן להוסיף קובץ PDF , לצלם תמונה או להוסיף מתוך התמונות הקיימות בiPad- או ב-Dropbox ולאחר מכן להקליט את ההסבר תוך ציור, כתיבה והדגשה של הפרטים החשובים. בתום ההקלטה ניתן לשתף את הסרטון החדש באמצעות email,Twitter, Facebook או בכל אמצעי שיתופי אחר.

רעיונות לשימוש באפליקציה:

ü      כאשר נלמד חומר חדש בכיתה, המורה יכול להקליט סרטון עם הסבר תמציתי של השיטה או דרך הפתרון של הבעיה תוך התייחסות לקשיים העלולים להתעורר אצל התלמיד במהלך תרגול החומר. בנוסף, תלמיד שלא נכח בשיעור עקב מחלה,  יוכל להתעדכן ולהשלים בקלות רבה יותר את החומר החדש ולא יצבור פערים.

ü      תלמיד שמתקשה בהבנת החומר או בפתירת תרגיל או בעיה יכול להעלות את שאלותיו באמצעות הקלטת סרטון ושיתופו עם חבריו, וכך תלמידים אחרים (או המורה) יוכלו לסייע לו באמצעות הקלטת ההסבר תוך התייחסות לקשיים בהם נתקל התלמיד.

תוכלו להתרשם מהאפשרויות של האפליקציה באמצעות צפייה בסרטונים אותם פרסמה חברתTechSmith  : סרטון1, סרטון2.

כתיבה: רומית סיקורל ואלה קרוגלוס, סטודנטיות שנה ג', האקדמית גורדון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה