יום שבת, 2 באוגוסט 2014

פיתוח חשיבה מתמטית בעזרת Bitsboard math App


בשנים האחרונות ישנו דגש על פיתוח וטיפוח אוריינות מתמטית. אוריינות מתמטית היא היכולת ליישם את הידע המתמטי והמיומנות במגוון מצבים, ולא רק לבצע חישובים באופן טכני. היא למעשה הפעלת חשיבה כמותית, הגעה לתובנות מתמטיות. המתמטיקה הוא תחום ידע פורמלי, דדוקטיבי, ומופשט. לצורך הבנת המתמטיקה בגיל בית הספר על הלומד להגיע לחשיבה מופשטת.  לפי גישתו של פיאז'ה התפתחות הידע הלוגי – מתמטי קשורה באופן חזק להתפתחות  הקוגניטיבית הכללית של הילד. הגישה דוגלת בבניית ידע ע"י חקירה עצמאית המתנהלת בפעילות גומלין בין הילד לסביבה.

האפליקציה  Bitsboard math  כוללת מעל שישה משחקים במתמטיקה ומעל אלף סוגים של מבחנים .תרגילים בכפל, חיבור, חיסור וחילוק. התלמיד חוקר ומתנסה במגוון רחב של תרגילים, וברמות שונות.
האפליקציה קלה לתפעול, משחקי המתמטיקה הם  אינטראקטיביים וגורמים להנאה לתלמיד במקביל ללמידה.ישנו שילוב של למידה פרטנית וגם קבוצתית. האפליקציה  משלבת סוגים שונים  של תרגילים אשר מותאמים לרמות שונות ולכיתות שונות. ניתן ליצור בקלות  שיעורי מתמטיקה  אישיים וקבוצתיים. ישנה אפשרות לעקוב אחר הילדים בכדי לראות איך הם מתקדמים ולזהות תלמידים מצטיינים או  תלמידים אשר צריכים יותר עזרה ותמיכה. כאשר המשחק חוויתי  מופקת המטרה שהיא בעצם תרגול ולמידה. השימוש באפליקציה זו מאפשרת למורה לתת מענה לשונות הלומדים. כל ילד יכול לפעול בקצב ובתכנים שונים.  

כתיבה: שני חייט, סטודנטית שנה ג', האקדמית גורדון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה